Türk Dünyası Yardım Kampanyası

Türk Ocakları Genel Merkezi
  • Tarih
    06 Ekim 2014

Türk Ocakları Genel Merkezi ve Türk Ocakları Eğitim ve Kültür vakfı işbirliğiyle yapılan Kurban kampanyasında kesilen kurbanlar Suriye Türkmenleri ve Doğu Türkistanlı Uygurlara dağıtıldı.

Hatay Türk Ocağı Başkanı Sayın Ali Gündüz'ün kurban kampanyası hakkında Genel Başkanımız Prof. Dr. Mehmet Öz'a gönderdiği mesaj ise şöyle:

"Sayın Genel Başkanım;
Bayramın 1. günü, kurbanlık için vekalet veren değerli hayırsever arkadaşlarımızın vekaletlerini yerine getirdikten sonra, yardım poşetleri ile birlikte, Yayladağı Tabur komutanlığının, Emniyet Amirliğinin Bilgisi dahilinde Türk Kızılayı aracı ile Türkiye-Suriye sınırına geldik ve Suriye tarafına geçtik. Suriye tarafında bizi başka bir araç aldı ve Türkmen bölgesine doğru yaklaşık 40 km yol aldıktan sonra, Suriye Türkmenleri ve Doğu Türkistan'lı Türk kardeşlerimizle kucaklaştık, sohbet ettik. Burk ta olsa onlarla birlikte bayram sevinci yaşadık. Onların gözüyle Türkiye'mizi görmeye anlamaya çalıştık.Dağların tepelerinde, zaman zaman sık ormanlarla kaplı derin vadilerde, onların yaşadığı zorlu hayatı ve silah sesleri arasında, verdikleri inanılmaz yaşam mücadelelerini, yerinde gördük.Yazarak anlatmak için kelime bulmak çok zor Sayın Genel Başkanım, Bu zorlu yolculuğu, kurbanların kesim anından, Suriye'ye gidiş ve tekrar Türkiye'ye dönüş yolculuğumuzu arkadaşlarımla beraber görüntüledik, bir belgesel niteliğinde hazırlayıp size sunacağım.
Bayramınızı kutlar, saygılar sunarım
Ali GÜNDÜZ
Hatay Türk Ocağı Başkanı."