Türk Dünyası Yardım Kampanyası

Ocakbaşı Sohbetlerinde Millî Kimlik ve Millî Eğitim Konuşuldu

10 Ocak 2015
Ocakbaşı Sohbetlerinde Millî Kimlik ve Millî Eğitim Konuşuldu
  • Yer
    Genel Merkez Galip Erdem Salonu
  • Tarih
    10 Ocak 2015

Türk Ocakları Genel Merkezi'nin her hafta düzenlediği Ocakbaşı Sohbetleri'nde bu hafta Millî Kimlik ve Millî Eğitim konuşuldu.  Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selahiddin Öğülmüş’ün konuşmacı olarak katıldığı programın açılış konuşmasını Türk Ocakları Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Yunus Koç yaptı. Koç Türkiye’nin eğitim sistemini özetleyen bir konuşmasının ardından sözü Prof. Dr. Selahiddin Öğülmüş’e bıraktı.

 

 

2014’TE MİLLÎ EĞİTİM KONUSUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİLERİN HIZINA YETİŞEMEDİK

 

Prof. Dr. Selahiddin Öğülmüş konuşmasına geride bıraktığımız 2014 yılının Millî Eğitim konusundaki öneminden bahsederek başladı. Görevden alınmalara, sınav sistemindeki değişikliklere, dershanelerin kapatılmasına ve 19. Millî Eğitim Şurasına değindi. Şuranın gündemi için 4 ana başlık belirlendiğini söyleyen Öğülmüş; ‘’ Şura vesilesi ile toplum gündemine şuranın konusu olan ve olmayan başka konular geldi, 4 ana başlık haricinde açılan konular belirlenen gündemin önüne geçti” dedi.

 

 

ULUSLARARASI KARŞILAŞTIRMALAR TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİMİN BAŞARISIZ OLDUĞUNU GÖSTERİYOR

 

Türkiye’de verilen eğitimin kalitesinden bahseden Öğülmüş, burada verilen eğitimin fazla verimli olmadığını bunun uluslararası karşılaştırmalar ile sabit olduğunu söyledi.  Dünya çapında yapılan değerlendirmelere Türkiye’nin de katıldığını belirten Öğülmüş; “Bu değerlendirme sonuçlarında maalesef alt kategorilerde yer alıyoruz, eğitim sistemimizi öğrenme başarısı açısından ele aldığımız zaman durum pek iç açıcı değil” dedi.

 

 

BECERİ EĞİTİMİ DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖNÜNE GEÇTİ

 

Millî Eğitimin öğrenci üzerindeki politikalarına değinen Öğülmüş, son dönemlerde çeşitli sebeplerden dolayı beceri eğitimi konusundaki programların değer eğitiminin önüne geçtiğini dile getirdi.  Değerler eğitimi, millî kimlik inşası gibi kavramların yoğun tartışmaları ortaya çıkardığını söyleyen Öğülmüş beceri eğitimi ile tartışmalardan uzak bir alana geçildiğini söyledi. Beceri eğitiminin liberal ekonominin ihtiyaçları üzerine kurulduğunu belirten Öğülmüş; “İş dünyasının nitelikli insan ihtiyacını karşılamak için 1990lar sonundan itibaren beceri eğitimine önem verildi” dedi.  Eğitimin iş dünyasından kopuk olmasının yanlış olacağını söyleyen Öğülmüş” Eğitim yalnızca iş dünyasının taleplerine göre de tasarlanmamalı, millî unsurlar, millî kimlik inşası konuları da göz önünde bulundurulmalı” dedi.

 

 

KİMLİK KAZANMA BİR MÜCADELEDİR

 

Kimlik kavramı üzerine konuşmasını sürdüren Öğülmüş; “Kimlik ben kimim sorusuna verilen cevaptan ortaya çıkar” dedi.  Kimliğin bireyin diğer kişilerle arasındaki konumunu belirlemek içinde kullanıldığından söz eden Öğülmüş, “Ben kimim sorusu bireysel kimliğe, biz kimiz sorusu kolektif kimliğe vurgu yapar” dedi.  Bireylerin kimlik kazanma süreçlerine değinen Öğülmüş, bireyin kimlik kazanma süreci 10lu yaşlarda başladığını belirtti. İnsanların hayatında çözülmesi gereken krizler olduğunu dile getiren Öğülmüş, kimlik krizinin ergenlik döneminde çözülmeye çalışıldığını ifade etti.  Kimlik türlerinden bahseden Öğülmüş, kimi ergenlerin krizi kendi başlarına çözdüğünü, kimilerinin ailenin dayatması ile kimlik sahibi olduğunu, kimilerinin ise bu kimlik krizinden kaçtığını dile getirdi.

 

 

MİLLÎ KİMLİK İLE BİREYSEL KİMLİK BENZERDİR

 

Ulusların kimlik kazanma süreçlerinin bireylerin kimlik kazanma sürecine benzediğini belirten Öğülmüş, “Bir ulus kimliğini kazanmak için mücadele verir” dedi. Bireyin ulusa aidiyet hissetmesi, ortak ideal ile hareket etmesinin bir eğitim ve mücadelenin ürünü olduğunu söyleyen Öğülmüş, “ Kimlik, bizim geçmişimizi, bugünümüzü ve geleceğimizi gösterir” dedi.

 

 

HAFIZASINI KAYBEDEN KİMLİĞİNİ KAYBEDER

 

Ulus kavramına değinen Öğülmüş birlikte yaşayan, ortak hafıza ve ortak ideale sahip olan bireylerin ulusu oluşturduğunu söyledi. Ortak hafıza ve dilin millÎ kimlik konusundaki önemine değinen Öğülmüş;  ”Hafızasını kaybeden uluslar kimliğini kaybeder” dedi.

 

 

MİLLÎ KİMLİKTE ÖTEKİNİN ROLÜ ÖNEMLİDİR

 

Millî kimliğin bireye aidiyet duygusu kazandırdığından bahseden Öğülmüş milli kimliğin dışsal ve içsel işlevleri olduğunu söyledi. Millî kimlikte biz ve öteki olduğunu söylen Öğülmüş, ötekinin biz olarak kalmak adına önemli olduğunu belirtti. Ötekinin zaman ve şartlara göre değişim gösterebileceğini dile getiren Öğülmüş, fakat öteki kavramının işlevinin hiçbir zaman bitmeyeceğini, safları sıkı tutmak, biz olarak kalmak,birliği arttırmak için önemli olduğunu söyleyerek konuşmasına son verdi.

 

Prof. Dr. Selahiddin Öğülmüş konuşmasının ardından sorulan sorulara cevap verdi. Soru cevap bölümünün bitmesi ile program sona erdi.

Haber: Can GÜLEÇOĞLU

Video Galeri

  • Milli Kimlik ve Milli Eğitim - Prof. Dr. Selahiddin Öğülmüş

    Milli Kimlik ve Milli Eğitim -...

Türkocağı Tv

Türkocağı Tv

Tümü

Türk Ocaklarından Haberdar Olun

Yazarlar

Tümü